HEMENEX WebPage 3/3

This page belongs to Jan SULC.


Jan Šulc & Hemenex - Sametové léto (1989)

Jan Šulc - Pianino Pianissimo (1993)

 

 

  1. Anděl (J. Šulc/D. Landa) * 4.58
  2. Crystal Silence (C. Corea) 4.03
  3. Birdbrain (H. Mancini) 4.44
  4. Plná huba chlupů (J. Šulc) 3.40
  5. Jména milenek (J. Šulc/O. Mikulášek) * 5.39
  6. Corcovado (A.C. Jobim) 4.49
  7. Hic est Leona (J. Šulc) 2.45
  8. Faustovo pozdní odpoledne (J. Šulc/P.Šrut) * 4.27
  9. Má anatomie (J. Šulc/O. Mikulášek) 5.25
  10. What Is This Thing Called Love (C. Porter) 3.15
  11. Pozitivní vývojka (J. Šulc/L. Fišer) * 3.23
  12. Sv. Mořic (J. Šulc) 2.03
  13. Sekera (J. Šulc/D. Landa) * 7.52
  14. Rozdávání (J. Šulc/M. Horanský) * 3.33

 

Jan Šulc – zpěv, Micromoog, Kawai K5, kytara, pianino Brož

Michal Eben – programování, Yamaha DX 7

Jiří Čelikovský – altsaxofon, sopránsaxofon

Richard Máder – kytara

Karel Ešpandr – kytara

 

Jak to vzniklo……

Jan Šulc / Hemenex – Sametové léto (skladby označené *)

V roce 1988 jsme s Indiánem Čelikovským chtěli obnovit původní jazzrockový Hemenex, který hrával v Parnasu a po klubech. Nesehnali jsme ale vhodnou nebo ochotnou rytmiku. Spolužák z ústeckého gymplu, klávesista Michal Eben, perfektně programoval Personal Composer. Z nějakých mých věcí jsme tedy připravili základy a sháněli textaře. Další ústečák, herec Jirka Kodeš, mi doporučil mladého kolegu, “co píše narvaný texty”; byl to Dan Landa a napsal tři, dva jsou tady nahrané. Dalšími textaři byli Pavel Šrut, Oldřich Mikulášek (použili jsme publikované texty), Lukáš Fišer a režisér Miloš Horanský (některé texty se na nahrávku nedostaly, protože scházel patrřičný interpret).

Ve studiu Michal spustil elektrárnu, já dohrál kytarové spodky, klávesy a zpěv. Domastili to kromě Jirky Čelikovského ještě opravdu páni kytaristi Faust Máder a Karel Ešpandr. Faust přišel s Jazzmasterem a všechno nahrál bez zkoušky napoprvé. Karel to samý, jen jsme ho zpočátku musiĺi trošku koučovat, aby jeho Strat do té Sekery patřičně kvílel. Vyždímal nakonec úžasný randál, vkleče a s tváří do rohu studia. Já jsem zase kvůli tomu vřískání v Sekeře musel přestat kouřit cigára. Písně “Anděl”, “Vývojka” a “Sekera” měly na dobu, co vznikly, řek’ bych, ”statečné texty”. Pozitivní vývoj tenkrát z médií přetejkal, a Lukáš si vychutnal i dvojsmysl se starým aparátem. Docela zajímavá je i Danova mýšlenka, že lidi dřívávějc lítali. A ”Sekera nad hlavou” je i dnes až paterosmyslná, to platí furt. Skladba ”Rozdávání” byla závěrečným chorálem Horanského adaptace ”Generálního zázraku” na Kladně. Zpívalo se tam: ”rozdáváním se nás neubývá, pro druhé nám spíše zbývá”. Tady nějak nebyl pro chorál ten pravej ajfr, takže aspoň takhle.

Nahrávka šla párkrát v rádiu, Mirek Tůma něco napsal, ale kousek kapely hrál už jenom pro študáky v listopadu 89 a šlus. Akorát přítel Růžek od Vítkovců se při poslechu v autě tak lekl vomaštěný Sekery, že se někde v tunelu v Itálii naboural do svodidla.

 

 

Jan Šulc - Pianino Pianissimo

V roce 93 jsem chtěl před odjezdem do Montrealu vyprodukovat jakousi prezentační klavírní nahrávku. To jest mít něco v ruce pro případ hraní po montrealských jazzklubech. Domluvil jsem se s bývalým členem Vítkova kvarteta, Zdeňkem Šikýřem. Že by možná stálo za to nechat naladit jeho staré pianino značky Brož, stojící v koutě Zdényho hostivařského studia (mimochodem, je to bývalá stodola, ve které Vítkovci zkoušeli, když ještě zkoušeli).

Naladěno, zatopeno v kamnech, něco ke kloktání, pianino hrálo docela dobře a dědeček Micromoog z roku 77 dokonce výborně (normálně zlobí ladění). Pecka za peckou a odpoledne to bylo už i smíchané. Vláďa Tomek, co to mástroval, si ale nahrávku docela pochvaloval, tak snad to “festina lente” úplně neplatí. V Montrealu pak vzniklo čistě klavírní pokračování.

Standartky jsou z Parnasu nebo z fake-booku. Zbytek klavírních pecek jsou autorské záležitosti. Z “Plné huby chlupů” , v sestavě Hemenexu ještě s flétnou a sopránkou, dostala jednou Eliška G. v Parnasu extaticko-erektabilní psotníček. Píseň “His est Leona” vznikla při společném ťukání (i při tom ostatním) do černoklapek pianina. “Má anatomie” byla napsána na Mikuláškova slova pro vokalistku slečnu Greifonerovou. Bohužel, tato slečna místo další zkoušky se mnou dala radši rande s pozdějším odpůrcem, tedy soráč. “Svatý Mořic” vznikl na varhaním kůru stejnojmeného kostela v Olomouci, když jsem tam vyrušil pana synkopistu Klikara při zapisování rejstříků. On je totiž, klik, klik, šikovný varhanik.

 


Hemenex page 1/3 - Live 1978

Hemenex page 2/3 - Live 1978/9 + Jitka Hotteta Jesenska

Hemenex page 3/3 - Studio 1989


My pages are still under construction. Please come again later......